KhIdMaT MaSyArAkAt BaTu GaJaH 2010

7:23:00 PM

setelah sekian lame, baru hamba dapat meng'update' entry mengenai aktiviti yang agak lama berkesudahan....tapi tak pe la..hamba nak berkongsi pengalaman, minat hamba di sni...

8 hingga 11 julai yang lalu, hamba terlibat dengan program yang diberi tajok di atas..dalam program ini setiap ahlinya dijadikan anak angkat kepada keluarga angkat yang telah dibahagikan...hamba merasa bertuah sangat2 sebab mendapat sebuah keluarga angkat yang prihatin dan baik...nama ayah angkat hamba Tuan Haji Safia...bekas guru di sekolah rendah...baru dua tahun pencen...mak angkat hamba plak, seorang bekas pegawai bank..da 9tahun pencen...pencen awal katanya...huhu..

 ini keluarga angkat hamba.
dari kiri ; mira, ayah, mak dan hamba

al-kisahnya kami semua di sana utk mengadakan khidmat masyarakat dengan masyarakat di sana...masyarakat di sana merangkumi banyak kampung seperti kampung bakap, kampung seri kulim, kampung batu 1, kampung sentang, kampung air mati dan sebagainya..banyak kan kampungnye..huhu..hamba sebagai jurugambar rasmi program..[iyeke?? betol laa..da nama pn unit multimedia]..hamba ditugaskan mengambil gambar sepanjang program berjalan...sambil2 ambik gambar hamba belajar teknik mengambil gambar secara kreatif jugak...huhu...hamba gune kamera DSLR milik kawan hamba sahaja..mana la hamba mampu nak membelinye...

ni salah satu tempat yang hamba lawati...tempat membuat replika kapal..
kapal di atas berharga RM4000++..
mau??

hamba berada di sana selama 3hari 3malam...macam2 program yang diadakan seperti slot ICT utk pelajar sekolah, pameran ICT..taklimat OPENSOURCE..taklimat LPPKN, sukaneka, gotong royong, dan macam2 lagi laa...ada jugak aktiviti masak dodol dan rendang tok tau...almaklum laa..hamba kan berada di negeri perak..rendang tok mane bley ketinggalan kan..heee..tapi naseb hamba kurang baik..hamba tak sempat makan rendang tok tuu..sebab da basi..[tu la..sape sruh tak makan awal2..pdan muke!]

walopon hamba sebuk dengan aktiviti program, keluarga angkat hamba sempat membawa hamba dan adik beradik angkat hamba; mira berjalan-jalan sekitar batu gajah...tempat yang femes kat sana iaitu kellie's castle...seronok hamba tidak terkata kerana sebelom ini hamba hanya pernah melihatnya di kaca televisyen..dan sekarang hamba da menjejakan kaki ke sana...
di bahagian atas istana...
smart da model tuh..hahaha
di puncak paling atas istana..sapa kata hamba gayat?? xdenyee..
bila da mesra...mula la tak nak balik...hamba menangis tersedu2...tak nak balik..hampir nak mengamuk di dewan masa penyerahan kembali anak angkat tuh..haha..xde la...hamba da besar...mengalirkan air mata sedikit shaja..harap maklom...ngeh3....hamba seronok sepanjang berada di sana....memang hajat hati hamba xmau pulang lagi pada waktu tu tapi terpakse pulang jugak sebab hamba akan mulakan kuliah baru pada keesokkan harinya..naseb hamba la...lambaian terakhir buat ayahanda dan bonda di sana....anakanda di sini mendoakan ayahanda dan bonda sejahtera ke akhirnya.. amiin..

You Might Also Like

7 Orang Ada Pendapat Diaorang....Korang?

  1. woooo brani g kelly castle tu kome kate brantu rumoh tu

    ReplyDelete
  2. Salam ziarah.
    Pertama kali dtg sini.
    Dan pertama kali dgr org menggunakan hamba kot.
    Pengalaman best tu ada keluaga angkat, walaupun tak pernah lagi ada pog macam ni.
    Tapi org cite2 mcm best lak kan.

    ReplyDelete
  3. cemomoi>> mmg berhantu pn...kellies castle tu akn ttop kol6...eeeee

    affan>> hehehe..hamba trut seronok..weeee

    ReplyDelete
  4. hehehe..bestnyee dapat pi merata..tapi..yg paling bestm ouh..amek gambo..argghhh...best2...cantik la pic..

    ReplyDelete
  5. huhu..gambar tu ad yg lgi gempak nek..xberkesempatan nk upload..huhu

    ReplyDelete
  6. tempat pembuatan kapal replika tu kat Batu Gajah kat kmpg mane ye ? sape name pembuat dia ?

    ReplyDelete
  7. macam yg dikatakan, kampung bakap tak silap saya...=)

    ReplyDelete

Komen Komen Sikit XD

n

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers