AdA kErEtA sPoRt pUn TaK gUnA kAlAu TaK aDa AdAp!

2:21:00 PM

-- --

salam semua!

tajuk entry macam tegang semacam kan? bukan setakat tegang, bengang, geram, marah semua bercampur aduk!!!

hari selasa lepas [hari ni baru nak cerita]…IQ pergi kelas Reinforced Concrete [RC]..dan, lecturer RC bagitahu yang ada seorang lecturer fakulti kitaorang excident hari sebelum tu…iaitu hari isnin…yang menyayatkan hati, anak bongsunya meninggal dunia [Al-Fatihah]

kisah tu tak berhenti di situ sahaja, rupa-rupanya lecturer fakulti tu adalah lecturer IQ masa tahun 2…dan isteri dia berasal dari Cha’ah…iaitu kampung roomate IQ nih: Farah…Farah ada call mak dia bertanyakan kisah excident nih…dan rupa-rupanya yang langgar kereta lecturer IQ tu adalah sebuah kereta sport!!! nak tau kereta apa?


kereta porshe beb!

dan tadi, masa kelas Traffic, lecturer Traffic kitaorang bercerita pasal excident nih….sebab lecturer traffic IQ ni agak rapat dengan lecturer IQ yang excident tu…rupa-rupanya…kereta sport tu langgar tepi kereta sampai kereta lecturer berpusing 360 darjah! nampak kereta sport tu kecik tapi kalau kereta tu terlampau laju dan melanggar sesuatu memang boleh menyebabkan excident yang teruk!

dan malangnya, kereta sport tu menghilangkan diri, mungkin kereta sport tu tak sedar dia telah menjadi penyebab kematian seorang insan…tapi macam tak logik la plak da langgar tak akan tak nampak kereta sebelah da berpusing-pusing? kan? laju sangat la kot~

walaupun kira tak boleh menyalahkan takdir…semua ni dah ditentukan oleh-Nya…

Takziah buat lecturer Material IQ yang telah kehilangan anak bongsunya…moga roh dan jasadnya dicucuri rahmat oleh-Nya…Al-Fatihah….

*** kelu lidah bila mendengar lecturer traffic bercerita tadi, sedih!

You Might Also Like

3 Orang Ada Pendapat Diaorang....Korang?

  1. ya allah ada juga org mcm tu???tak nampak ke buat2 tak nmpak...

    ReplyDelete
  2. @ASMAH HARUN

    nak buat macam mana...orang macam tu memang tak tenteram hidup!

    subhanallah~

    ReplyDelete
  3. kalau la ada satu kete ni.. huhu

    ReplyDelete

Komen Komen Sikit XD

n

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers