Advertisement

Responsive Advertisement

TeReNgGaNu!! aKu BaLiK nInG!!

Alhamdulillah…aku telah selamat sampai di bumi tanah air tumpah air darahku~~ selamat tiba di stesen bas utama di bandaraya kuala terengganu tepat jam 8 malam tapi nak tunggu dorang [insan-insan terpilih yang akan menjemput aku dengan kereta kuda] sampai?? agak kelewatan…heh~ aku yang da tak sabar-sabar untuk ceng pun terkepit-kepit menahan dengan penuh sabar..haha!

perjalanan yang bermula seawal jam 10.30 pagi…mengambil masa..ermm..kira sendiri la..aku tertinggal kalkulator kat UTm..perjalanan yang agak memboringkan, dan aku memang tak suka ambik perjalanan siang-siang nih..biar la orang nak cakap selamat ke ape ke…yang penting aku tak suka trip siang..too boring laa~~

DSC09094

muka tu sedey sebab tinggalkan my chubby~~ huhu..

 

kenapa aku kata boring? da la tak der apa yang boleh buat, PSP tiada di tangan, MP3 atau MP4 lagi la dalam kenangan…memang boring tahap gaban ler! ok2..aku tipu aku ada semua tuu…cuma ada handphone kedua aku yang memainkan hanya tiga buah lagu feveret aku sekarang…nak tau? search sendiri…mp3 gak la tuh kan? ampeh benor aku nih..bukan ape…takat 3 lagu je aku dengar…lagu laen tak der ati nak dengar..muak~~

tapi ngantuk punyer pasal, aku tidur jugak la dalam perjalanan semalam…ngantuk sebab malam sebelum tu, my chubby ngan kawan-kawan dier + awex menculik aku dan bawa ke pandan city~~ aku da pernah pergi sana, tapi sekadar pergi, tak hafal jalan..mula la teraba-raba mencari jalan benar…sesat!!! pastu balik lewat ke UTm dan kad matrik kne scan..damn! haha~~

okeh2..berbalik dengan cerita aku dalam perjalanan semalam, aku tidur dalam masa 4 jam jugak la..tak pernah-pernah aku dengan begitu lena tidur lam bas..selalunya aku akan buat macam-macam gaya untuk dapatkan keadaan yang selesa untuk tidur…plus dengan sejuk yang mencengkam kulitku yang nipis tanpa lemak ni lagi kan…haihh~~ memang naseb pada sesiapa yang berkulit tanpa lemak tepu, anda pasti mengigil bukan? tak per..saya senaseb dengan anda~~

perjalanan dari skudai ke yong peng, aku masih mencelikkan mata, selepas melalui yong peng, mula la ubat tidur memainkan peranan..ngantuk bukan maen..sedar-sedar je da sampai simpang di Gambang, kuantan..perghh~~ tidur mati benor! then, mula la lepas tu aku tak buley nak tidur, da tidur siang sekali, mesti tak dapat nak lelapkan mata da lepas tu…boring lagi!

bila da masuk area rantau abang, hujan mula diredah oleh bas transnasional yang aku naik tuu…keadaan kejap lebat kejap renyai…keadaan hujan sampai la tiba di kuala terengganu…sebelum tu, ada je student-student dari terengganu yang sama kacukan ngan aku turun sebelum sampai di stesen..yakni, tinggal di kawasan yang berhampiran dengan jalan utama laluan bas..besh kan camtu? sekejap je sampai rumah, rumah aku jauh lagi..tak dapat nak turun awal~~ tapi naseb dorang masa nak turun tak baek la yer…ujan tuuu~~ basah habes korang…sian kat pakcik drebar bas plak sebab banyak kali tolong bukakan pintu tempat letak bagasi korang yang berat-berat tuu..sian pak cik tu basah…aku gak baek, turun di tempat sepatutnya…baek kan aku? haha!

DSC09096

hujan oh hujan~~~ lokasi ; marang, terengganu

 

mula la merapu sana sini…dah-dah…cukup2…okeh~ aktiviti aku semasa cuti nih plak? hermmm..minggu depan planning pergi cameroon, lgi dua minggu gi umah my chubby lak~~ hehehe…tapi semua tu masih diusahakan…harap-harap diluluskan oleh pihak kerajaan family aku nih..haha~~k la..see ya!

 

*** I miss my chubby damn much!!! T-T

Post a Comment

3 Comments

  1. hahaha.. jemput2 dtg umah yer :D
    kat marang jek,hehe

    ReplyDelete
  2. iz dan sapu tangan,.
    im always remember that,.
    hihi,.dari skool lagi,.
    i miss that! oh ya,.
    u gave one sapu tangan right?

    ReplyDelete

Kata ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan..
Kata-kata yang berhikmah menyedarkan kita...
- Bicara Kata, Inteam

(Nyanyi Ke Tu?)