aKu tAk PuAsA...sO??

6:09:00 PM

-- --
tajuk di atas bukan menandakan aku ni tak puasa pada hari ini..tempoh aku berkabung telah pon lepas...da bersyukur sangat2 sebab tempohnye pada tengah2 bulan Ramadhan dan bukan pada awal atau hujung bulan..kenapa?? jenuh nanti aku nak ganti~~ haha!

berkata soal ni..apa pendapat korang?? aku sebenarnya tengah bengang dengan seorang mamat yang bernama tettt!! tak perlu di'state'kan di sini..kenapa aku bengang dengan dier? sebabnye dier tanya aku soklan ni -->; "pose tak ari ni??" der~ cam ampeh...anyway, bukan dier sorang je pernah tanya aku soklan camtu..ramai agi..tapi ntah kenapa bila mamat ni tanya aku soklan tu aku jadi bengang..bukan sebab dier tak hensem..bukan sebab tu..sebabnye mungkin aku da bosan sebab asyik ditanya soklan yang sama oleh orang-orang yang berlainan...dan yang paling aku tak puas hati kebanyakan yang bertanya tu adalah kaum lelaki..heh! der...korang ni tak ada soklan lain ke nak tanya?? wajib ke bagi soklan tu untuk salam perkenalan ato whatever punyer hal la...bikin rosak mood la bro~
cuba kita renung-renungkan..buat apa la nak tanya soklan camtu kan..tanya la, nak pergi bazar pukul brape ke...nak masak ape ari ni ke..kan sedap soklan-soklan tu berbunyi...sedap je kitaorang kaum solehah ni nak menjawab..kan?? ni tak..macam la perkara pelik je kalu kaum perempuan tak puasa...soklan tu patut ditanya pada adik-adik yang baru nak belajar puasa tu...bagi peringatan pada dorang agar jangan tinggal puasa..ini tanya pada perempuan yang da akil baligh buat ape...masalah2...

kaum perempuan bukan sengaja nak tinggal puasa pown..aku sendiri kalu bley tak nak tinggal puasa..nak puasa penoh genap sebulan...tak yah nak pikir pasal ganti puasa..tapi Allah Yang Maha Berkuasa da menetapkan..dan bagi kami kaum perempuan ni ABC (Allah Bagi Cuti)...korang kaum lelaki je yang jeles ngan kitaorang kan sebab Allah tak bagi cuti kat korang...ngaku je la..jeles kan3??

tapi zaman sekarang..lelaki yang da akil baligh pown ada yang tinggal puasa..siapa?? Hanya Allah yang tahu semua tu.....aku harap tak ada lagi yang tanya soklan camtu..senyap trus mamat tu lepas dapat sound free dari aku...hahaha.! tu la..sape suruh tanya soklan dak tadika kat aku...tanya la kat adik dia..adik dier mesti jawab.."puasa la bang! abang yang tak puasa kan3?? "hahaha..k..see u soon! bye!

You Might Also Like

4 Orang Ada Pendapat Diaorang....Korang?

  1. hahahaha len kali kene pasang signboard AKU PUASA HARI NI kot heheh

    ReplyDelete
  2. tu la psal~ mungkin la kot~ hahaha

    ReplyDelete
  3. Salah ker lelaki tanya..Orang ambik berat la tuh..

    ReplyDelete
  4. bukan ambik berat~~ sengaja mau nak malukn seseorg prmpuan~ pkir la prmpuan nk jwb tu pkir 2 3 kali tau x...xbaek sakitkn hati seseorg di bulan puasa~

    ReplyDelete

Komen Komen Sikit XD

n

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers