Advertisement

Responsive Advertisement

PeNtInGKaN dIrI...

tajok yang pasti buat semua orang timbulkan syak wasangka yang ntah pape...wait2..sabor dulu yeop! aku xhabes cakap lagi..korang da nak bergosip..aku belom start lagi la der..dengar dulu ape yang aku nak cakap...aku da habes cakapbaru komen k...this my word..u! silalah baca..

DULU!
aku disifatkan pentingkan diri..
aku disifatkan keras kepala..
aku disifatkan degil..
aku disifatkan bodoh..

tapi tu sume dulu...
masa aku masih kecil..
masa aku tak boleh berfikir panjang..
masa aku berfikiran budak-budak..
masa aku belom akil baligh..
masa-masa yang da lama berlalu...

SEKARANG!
aku lebih memikirkan orang di sekeliling aku..tak kira aku berada di mana..
aku lebih mengutamakan orang lain dari diri aku sendiri..
aku lebih memikirkan perasaan orang lain dari perasaan aku sendiri..
dan aku lebih memilih menangis kalu apa yang aku buat, tak dapat kepuashatian seseorang..

jadi..adakah aku masih seperti DULU???
aku cuba...kalu aku masih seperti DULU,
itu maknanya aku lupa..
dan tolong ingatkan aku..
aku cuba baiki diri aku dari masa ke semasa..
aku harapkan orang menerima baik dan buruk aku..
sebab aku hanya manusia biasa...
aku bukan robot...setiap masa sempurna..
aku cuba yang terbaik..
buat insan-insan yang amat aku sayang...

aku tak kisah mereka sedar ke tidak
aku yang DULU dah berubah kepada yang SEKARANG..
perlu ke aku bagitahu segalanya..
tidak..
aku tak nak bagitahu..
nanti aku dituduh lain pula..
hidup sekeliling aku tak pernah dipandang positif..
apa yang baik pon dipandang negatif..
kehidupan yang ntah bila nak maju...
pemikiran hanya pada keburukan orang..
tolong la ubahkannya..
macam mana semua ini akan menjaminkan masa depan yang cerah??
YA! aku tahu..masalah peribadi tidak boleh diceritakan di sini..
tapi sampai bila semua ini harus berakhir????

BILA?????

Post a Comment

0 Comments