HaRi IbU...uMi, I LoVe U!!!

11:24:00 AM

-- --


9 may..
hari ibu...
hari memperingati kaum2 ibu sedunia..

buat umi..
selamat hari ibu..
jasamu dalam membesarkan diriku ini..menyusukan aku..
mendidik aku..
dan segala-galanya..
amat-amat aku hargai..

umi...ingat lagi x setahun yang lepas??
umi sakit..
mase tu achik dan sume adik beradik betol3 risau..bayangkanlah kol3pagi..
umi sesak nafas..
kitaorg lost..xtahu nak watpe..
tambah2 lak abah xde kat umah..
adik plak nangis di suatu sudut umah..
dier masih kecil...tapi bagai mengetahui apa yang sedang berlaku...
kami wat keputusan...bawak umi ke hospital...angah bawak krete..120km/jam
xkira da lampu merah, lampu krete lalu lalang...asalkan sampai hospital...
sampai je trus umi dimasukkan lam wad kecemasan...
kami tggu umi...3jam..tapi tu xckup ag utk umi rehatkn diri...
hurmmm....umi dimasukkn dalam ICU selama 2hari 2malam...
kami adik beradik nangis xhenti..tapi cuba tabah dengan dugaan-Nya..
kami redha..salah kami sebab xjaga umi betol2..
kami bersyukur..sebab umi dapat sedarkan dri...tapi badan umi sembab...
achik jaga umi tiap2 malam sepanjang umi berada di wad bese slpas wad ICU..
achik mandikan umi...betapa nikmatnye sebab dpat buat sume tu..
tapi achik pasti...perbuatan achik ini xkan dpat ditandingi umi mase jaga achik kecik2 dulu..

lepas kejadian tu, kami adik beradik selalu berjaga-jaga..sampai la sekarang...
kami xnak perkara lama berlaku kembali...sebab kami sayang umi kami!!
lepas kejadian tu jugak umi xde nak bawak kereta macam dulu...xley nak berdiri lama coz..efek dari sakit tu...umi hampir dapat strok...Alhamdulillah..dpat dikawal...

umi...
achik sayang umi tau!!
sayang sangat!!
selamanya!

kepada para ibu...selamat hari ibu..
pada anak2...jagalah ibu anda sebaiknya...anda patot rasa ape yang aku da rasa..saat tu akan membuatkan sesapa je insaf..betol!! xtipu...sbb aku da rasa...saat2 umi bertarung ngan nyawanya....


You Might Also Like

2 Orang Ada Pendapat Diaorang....Korang?

  1. thumb up!!we share the same experience..takut sgt wktu tu..

    ReplyDelete
  2. yeah!!! kn3...alhamdulillah...sumenye bek...

    ReplyDelete

Komen Komen Sikit XD

n

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers