Bangga Dengan Isterinya

2:22:00 AM

Salam tengah pagi buta.

IQ, mak mertua, dua orang adik ipar dan juga anak kesayangan, Qa'id.. baru sampai rumah dari Kulai, Johor...melawat kawan kepada adik ipar yang kematian adik lelakinya akibat kemalangan. *Al-Fatihah. Meninggal hari sabtu lepas namun baru berkesempatan nak berziarah. Alhamdulillah. Dapat melawat keluarganya, sedikit sebanyak dapat berkongsi rasa.

Perjalanan balik lewat malam. Baru sampai 1.53 pagi tadi. Sekarang 2.11 pagi masih cuba nak lelapkan mata. IQ ambik alih drive dari Machap sampai rumah di Jasin sebab adik ipar ngantuk. Alhamdulillah. Perjalanan lancar dan selamat sampai.

Bila kenangkan perjalanan jauh ni, teringatkan Arwah selalu berkata,

"Terer la sayang, boleh drive jauh jauh"
"Abang bangga ada isteri macam sayang, dah la cantik, kuat drive jauh jauh plak tu"

No offense ok. Ni memang ayat yang keluar dari mulut Arwah. Siapa lagi nak memuji kita jika bukan suami kita sendiri kan? Arwah memang suka puji IQ. Kadang memang rasa macam tak layak dipuji. Tapi itu la kegemaran dia. Suka buat IQ merah padam muka.

Bila drive jauh jauh mesti ingat ayat Arwah. Yelah, kadang kadang Arwah mengantuk, IQ akan take over drive. Sampai destinasi mula la mulut tu ringan je nak puji. Kita rasa benda tu macam biasa jer tapi hakikatnya memang dia rasa bangga, sebab sedikit sebanyak hilang sikit penat dia drive jauh jauh. Kan?

Rajin rajin puji isteri. Tak salah malah digalakkan. Baru isteri rasa dihargai. Rindu rasa nak kena puji. Sape la nak puji IQ lepas ni...kalau ada pun, tak sama rasa kena puji dengan Arwah sendiri. Huhu.

Al-Fatihah buat Arwah suami.

3 025 Ada Pendapat Diaorang....Korang?

  1. :') IQ memang layak dipuji. boleh berdikari dan kuat hadapi dugaan dari Allah. Keep being who you are

    ReplyDelete
  2. btol tu IQ . siapa lagi nak puji kita kalau bukan suami sendiri.


    Al Fatihah .

    ReplyDelete

Komen Komen Sikit XD