#2 Kawan Kau

8:12:00 AM

kalau orang tanya
mengapa hanya bertiga?

yang aku mampu jawab
bertiga tu paling senang, paling mudah
bayangkan kalau bersepuluh
sepuluh kau nak jaga hati
sepuluh kau nak mengadu domba

aku
jenis kawan yang setia nak mati
aku kawan baik dengan orang yang baik dengan aku
aku kawan baik dengan orang yang mampu gelak dengan aku
dan juga menangis

kalau kau hanya ada kawan masa kau senang
kau akan rasa ‘nikmat’nya
terutama masa kau susah
terutama masa kau bercucuran air mata

nikmat kan?

kalau orang nampak aku tak selesa kawan dengan seseorang
kau akan tahu kenapa aku buat begitu
aku buat bersebab
ni bukan dendam
tapi senang saja nak jelaskan

sebab apa?

sebab dia tak nak pun kawan dengan kau
bila dia tahu kau orang susah
paham?

sebab dia nak cari orang masa senang dia.

senang.

 

#rawak.

5 025 Ada Pendapat Diaorang....Korang?

  1. nad pon bertiga.. nad,jijah,paten..dari hari daftar utm smpai skang..tulah kawan yg sentiasa disisi.. :)

    ReplyDelete
  2. Bertiga lebih baik..hehe. Mesti sedih kan nak tinggalkan kawan2 yang sangat rapat dengan kita :'(

    ReplyDelete
  3. nad~ kan.../huhu...nad!! nak bagi itik kunen tuuu

    kia~ tawu xpe kia...sgt sedih ni..=(

    ReplyDelete

Komen Komen Sikit XD