Berpijak Di Bumi Nyata

8:02:00 PM

IMG_3760

makin dewasa makin banyak perlu difikirkan

selalu beringat, makin lama dunia semakin mencabar

semakin meningkat umur, semakin banyak perkara yang perlu ditempuhi

bukan setakat menghabiskan duit untuk makan minum pakai

setiap masalah ada jalan penyelesaian

tak ada yang tak ada jalan penyelesaiannya

siapa yang cakap tak ada, memang tipu bebenor la tu

dan setiap masalah perlu ditempuhi dengan sifat sabar dan terbuka

kalau ditempuh dengan masalah, kemudian mengeluh sana sini

tak ada guna!

tenangkan hati, fikirkan setiap masalah ada hikmahnya..

ada jalan penyelesaiannya…dan ada kebaikannya….

***********
Lately IQ memang ada banyak masalah….macam-macam jenis…

kadang-kadang rasa macam nak pecah kepala…

lepas satu, satu masalah timbul…serabut kepala hotak…

tapi makin lama, IQ makin faham kenapa semua ni berlaku…

sebab dulu, IQ senang untuk dapatkan sesuatu, sekarang baru la waktunya untuk IQ susah dapatkan sesuatu yang IQ nak….dan mungkin…lepas segala masalah yang IQ alami, IQ akan dipermudahkan untuk urusan seterusnya….Amin…

dalam segala hal, kita perlu matang…bila kita matangkan fikiran kita, kita akan bersikap rasional… segala keputusan yang diambil adalah keputusan yang terbaik…insya-Allah….

yang penting….BERPIJAK DI BUMI NYATA

sekian…..

 

*** ini bukan puisi/madah/pantun/syair…ini hanyalah coretan dunia blog IQ…hehehe~

You Might Also Like

7 Orang Ada Pendapat Diaorang....Korang?

  1. kaki aku kebas....x leh pijak..heheh

    ReplyDelete
  2. setuju sgt2..sy pon, kdg2 mcm tu jgk..bila d pk kan sgt tntg mslh tu, ssh betul nk jmp jln pnyelesaian dia..tp bila pk dgn tenang, alhamdulillah..=)

    ReplyDelete
  3. takpe beb, proses kematangan memang begitu. ayuh! ewahhh~

    ReplyDelete
  4. komen lan x leh blah...hahahha

    ReplyDelete

Komen Komen Sikit XD

n

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers