pErSoAlAn uNtuK hArI iNi (ePiSoD 1)

10:30:00 PM

IQ akan tanya soalan yang pelik-pelik untuk korang yang mengunjungi blog IQ nih mulai saat ini…harap korang yang singgah blog IQ nih, dapat bagi maklum balas yang baik! hee~

dan ini persoalan pertama!

KENAPA BILA KITA ADA BANYAK DUIT, SEMUA BENDA KITA RASA MURAH DAN SEMUANYA KITA NAK BELI ?
DAN
APABILA KITA DA SENGKEK (TAK ADA DUIT), SEGALA BENDA KITA RASAKAN SEMUA BENDA MAHAL, HATTA NAK BELI KEPERLUAN HARIAN PUN BOLEH BAGI ALASAN BARANG DA NAIK HARGA..

KENAPA?

boleh bagi pendapat anda? boleh kita kongsi bersama!

*** duit.duit.duit…

You Might Also Like

5 Orang Ada Pendapat Diaorang....Korang?

  1. ehem3,,,,hatta duit mnjadi isu besar dkalangan remaja2 mahupun mahasiswa2 yg belajar tidak kira d universiti mahupun politeknik2 berdekatan,,perasaan yg membuak2 ketika hendak membeli d saat dompet melimpah2 kertas2 berupa wang perlu dmuntahkn segera utk membeli barang samada penting mahupun tidak penting,,d saat masa yg sama pula,,,,perasaan sayangkn akn duit i2 juga lahir dr kalangan hati2 nurani pelajar lain pabila ingin mengeluarkannya membeli barangan yg sama samada penting mahupun tidak penting untuk mereka2 yg dompetnya kekeringan d musim luruh,,,persoalannya dsini,,,apakah mungkin mereka2 yang berwang membeli barang keperluan2 mereka dan rasa ianya amat murah sekali hatta merasa mahal tatkala semasa ketiadaan wang,,persoalan "kenapa?" mungkin tidak sesuai dgunakan bagi menangani situasi ini,,,,walhal keadaan yang songsang juga sering berlaku yakni pabila sengkek,,ramai individu2 yg masih boros menggunakan saki baki wang mereka untuk kejadian2 yg tidak berfaedah,,,"barang da naik harga" pula tidak boleh dgunakan sama sekali sebagai alasan kerana ianya adalah FAKTA,,,sekian dr saya,,

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas pendapat anda...
    sudah menjadi isu bukan jika duit ada tak kira la student atau golongan yang da bekerja...ini terbuka...
    fakta itu jugak dijadikan alasan bukan? setiap fakta menjadi alasan seseorang~

    pendapat diperlukan lagi..sila-sila

    ReplyDelete
  3. sbb ada jugak yg tak ada duit tapi nak belagak kaya. pinjam sana sni tp tak mau bayar. ada jugak yg duit belom dapat kat tangan pon tapi dah berangan-angan nak beli itu ini. tapi habuk pun tarak lepas tu.. realitinye, org melayu kita memang mcm ini. payah nak jumpa yg sedor diri. yg ramainya pemalas nak mencari duit, suke berhutang, suke mengharapkan bulan jatuh ke riba. tapi kalau ada yg sengkek tapi still pinjam duit org berjuta-juta semata-mata nak berlagak banyak duit, lagi tak boleh pakai la org mcm tu. melayu2. bak kata Tun. Dr. Mahathir, Orang Melayu Mudah Lupa. yg penting, cermin diri & uku baju di badan sendiri. badan saiz XXL jgn lak pakai baju saiz XS.

    ReplyDelete
  4. "badan saiz XXL jgn lak pakai baju saiz XS".,,,,pedas2,,,hahha,,,

    ReplyDelete
  5. ntah nape aku nak ckp psl ni. mcm norman hakim..nak kawin lagi satu. nak berbini lagi. tapi hutang wife yg lama pun tak berbayor lagi. bkn ape,bg contoh yg senang kite nampak. nak bg contoh lain kang, ada pulak yg terasa hati. pape pun, SEDOR DIRI.

    ReplyDelete

Komen Komen Sikit XD

n

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers