Advertisement

Responsive Advertisement

cErItA dI sUaTu PeTaNg..

kisah bermula apebile aku dan wanie mula kelaparan...aku plak, da tau lpar tapi malas gila nk gi mandi dan pergi beli makanan...dari pagi sampai la tengahari, kerja aku hanya online..bukan ape..tmbah perhiasan kat blog ni..tgk! kn ad perubahan kn...ade lebah, ada love ada jam comel..macam2 kn..tu la kerja aku dari pagi tadi.. dan tibalah masanye apebila dapat tahu si farah tetiba panas badan [demam]. kalu farah demam trus aku jadi riso...kerap sgt dier demam skrg nih...tambah2 plak survey camp da dekat nih..hri lusa ni da nk bertolak....

then, aku dan wanie wat keputusan nk gi beli makanan...rncang nk mkn kt meranti [tempat makan] tuh tapi melihatkan keadaan farah yg prlu mkn obat cepat, so...bungkus! tengok langit...adehhh~~ tetiba lak jadi gelap..[tu la, tadi xgelap xnak lak gi cari makanan kn]...sebelum keluar, angkat baju dulu..nanti xpasal2 kne basuh lagi skli plak baju2 tuh..bergerak ke meranti...elok2 je sampai kt meranti, ujan mencurah-curah dengan lebatnye..fuuhhh! naseb bek sempat...nyway, xkesah la klu ujan pown..aku dan wanie da siapkn payung sebelom ujan..ngeee~~

tempah makanan, then aku dan wanie gi fksg jap..cucuk duit...duit da kering maa...lama xccuk..hurmm...patah balik ke meranti utk ambik makanan yg ditempah..perjalanan pulang yg begitu mencabar coz ujan mmg betol2 lebat...aku da lipat seluar aku byk kali pown stil basah!!
adeh~~ ambik makanan..dan masih ujan..ambik keputusan utk truskn perjalanan pulang..

kilat sabung meyabung, guruh berdentum sana sini...aku agak ketakotan di bawah payung yg kecil itu..begitu jua wanie..huhu...lebat bukan main lagi ujan ni...separuh seluar aku da basah kuyup..tggu orgnye plak nk dibasahkn...adehh~~ perjalanan pulang dari meranti ke KTHO dirasakan lama bagi aku..dengan ujan yang lebat seakan-akan tak nak berenti langsung! dalam hati aku cuma mendoakan agar kitaorg selamat sampai di bilik dan dapat memberi sesuap nasi kt org yg ngah demam kt bilik sana..

setelah hampir 15minit berjalan di dalam ujan,akhirnya kitaorg smpai di blok kitaorg.. Alhamdulillah...sampai jua di blok terchenta...dan dapat makan sesama lagi...rindu nk mkan dengan dorang nih apabila aku ditinggalkn sorang2 selama seminggu...kenapa?? aku xbalik umah sementara nak tggu masa utk pergi ke survey camp di melaka nti..sebelom exam bru2 ni kn da balik...wat pe nk balik lagi kn..cukop2 la tuh..okai..itu la cerita aku pada petang hari sabtu nih...
sekian...

seluar aku da sparuh basah!!


Post a Comment

0 Comments