Advertisement

Responsive Advertisement

It'S aLl 'BoUt MeDaN!!!

mood>> lepas mkn tghri...kenyang!!
music>> yolanda - kangen band

MEDAN,indonesia-Seramai 13orang peserta dari Kelab Rekreasi Mahasiswa Universiti Teknologi Malaysia telah mengadakan ekspidisi Trans Medan yang meliputi tempat-tempat seperti Kota Berastagi, Gunung Sinabung, Danau Toba, Rumah Anak Yatim Medan, dan Universitas Sumatera Utara selama 8 hari 7 malam.

hahaha..adehh...skemanya..xmo la aku tulis b log aku cmtu..well..sempoi2 sudah...aku xdapat nk tulis keseluruhan citernye..coz...tooo long..huhu..

first day..sampai
kt LCCT dlm daerah kol 4 suku pagi..awl lgi..lpak sne smpai wktu penerbangan kol12 tghri..fuhhhh..lme tuh..yg pnting layan je...kn2? then smpai di airport polonia..wktu di sne awl sejam..huhu..lpas mkn tghri, dibawa ke tmpat batik tros!!! gilak...byk duit da hbes kt stu..addooooyaiii!!... lpas kdai tu, trus bertolak ke kota berastagi..jlnnye?? mmg mencabar jiwa pemandu yg xbese dgn jln2 di indon nih..smpai kt berastagi tros check in hotel..viewnye besh..kwasan tnah tggi..mcm cameron..TERBAEK!!!! mlm rehat..dn esok...

second day....trekking day..aku berdebar sgt2..coz aku xbese naik gunung yang lbey dri 2000meter..mne prnh..bru skali aku prnh naik gunung..tu pn 1600++m je..huhuhu...dri jauh..aku nmpk gunung sinabung ni mmg tggi...menggugat aku..start je mendaki, awl2 lagi aku da sempot! adehh!! ni disebabkan aku cara aku kawal pernafasan xbtol..tmbah plak aku asyik tgk ketinggian gunung tu yg psiko kple aku...huhuhu....beg aku trus dibawa oleh ajis...huhu...lpas tu bru aku ok smpai le ke puncak...perasaan?? ngee~~puas sgt2..wlopun bau sulfur kuat gl
er2 ats puncak tu..tpi ttap puas..heee...mse proses trun dri gunung, gne trek lain dn aku dua kli jatuh...bgkak kki kiri..trek berbatu,licin sbb ujan..nseb2...rmai gak yg jatuh..termsuk pngrah program...huhu..trun ke danau lau kawar..tros blik hotel..rest!
third day, ptotnye awl2 pgi da bertolak ke danau toba, tpi disebabkan bas rosak..tukar program..pergi ke kolam air panas gunung sibayak..fuhh..syiook..layan je..wlopn xmandi..rendamm kaki pn jdi la..ngee~~..lpas tu, tros bertolak ke air trjun si piso2..view yang pling cntik prnh aku tgk..hehehe...then, bertolak ke parapat..dan bermalam di sne... forth day....pagi..bertolak ke kg.tomok d pulau samosir...kt stu opkos full of tourism...xde xtvt sgt melainkan membeli belah...balik ke tnah besar dn bertolak semula ke medan..perjalnan yang agk pnjang...smpai di universitas sumatera utara (USU) hmpir mghrib..mlm plak lepak smbil berbincang program utk hri sok.. fifth day....program brsma ank2 yatim ditunda ke sblah ptg memandangkn ank2 sumenye skolah...so..program wktu pginye diisi ngan melawat kdai2 outdoor di sekitar USU..besh..hee..sblah ptg bermula, perjalanan ke umah ank yatim dgn menaiki kndraan awm..huhu..layannn..pluang yg xkn dpt diperoleh utk pelancong biasa..ngeee~~ smpai di umah ank yatim..kbyakn ank2 msih dgn baju skolah..bru blik agknye...then, berkumpul...berkenalan...bahagi kumpulan..then..sukaneka...xtvt yg dijlnkn xdpt nk dipnjgkn memndangkn ank2 ad programmnya lpas asar...so..hbes pnympaian hdiah..ktorg pn pulang..wlpon skjap..rsenye mcm da lme knal ngan dorg...rndu dak2 tuh...balik..mlm..rest..
sixth day...pagi..lwat gak program bermula..lwat dn hmpir tghri ad conference ngan pgwai USU..ptg lak ad gathering ngan KOMPAS..kelab rekreasi USU...byk yg dpt dikongsikn bersme dorg...dri segi xtvt dn jgak sistem pengurusan..ditmbah lak ngan bhsa..ley plak ad sesi blja bhsa..hahaha....blik..mlm..dmam aku bermula...pening, btok, slsme..TIDAK!!!!
seventh day....bertolak dri USU...mood ari tu juz shopping disebabkb xde ape xtvt da...pgi g fashion outlet..lpas mkn tghri lak g pasar ikan..slh stu tmpt shopping yg femes kt medan..nme je pasar ikan tpi jual baju2..bukan ikan ek....huhu..then, check in hotel..mlm aku xlalu nk mkn sbb aku da rndukn msakan malaysia..huhu...tmbh2 lak slsme aku yg membuatkn aku ilang deria rse..huhuhu..mlm..rest..wlopn ad yg g jln2 tpi aku da xlrat..kple dn bdan da mle pnas...tdo je laaa..
eighth day....ari yg ditggu2 da tbe..bdn agk lmah...mmg xlrat nk bgun..ahh!! dipkse bgn jugak sbb kne trun srpan...srpan pn 2 keping roti yg xhbes..naik bilik then..tdo lagi..badan btol2 xlarat..huhu...pagi xmo mkn ubt..sbb mkn sket sgt..huhuhu...brg lom dikemaskn..bgn...kmas brg..then..bersiap..mse utk trun tlah tbe...tpi g mkn dlu..mse mkn,nsi sejmpot je...ngan sup je plak tu..adooyai..hmm..mkn ubt dn alhamdulillah..dmam ok sket lpas tu..g sogo..jejln..kol3 stgh bru g airport..smpai d airport..aku mkin ok..hehehe..npe ek?? berlepas...smpai d LCCT..aku da ilang pening..hahaha..nmpk sgt aku homesick!!! rndukn umah..lwak tol...knpe la cmtu..xley la nk blja kt luar ngra cmni..kahkahkah...

ok la..setakat tu shja ctatan aku yg ntah pape..layan je...ngee~~~
sekian...

Post a Comment

0 Comments