bEkOk.SeGaMaT.iT iS a LoNg J0uRnEy

6:19:00 PM

mood>>letih tapi amat gembira..
music>>
baik-baik sayang-wali band

catatan ini aku coretkan untuk kawan2 aku yg tersayang..ingatlah pengalaman yang amat berharga ini...kerana tak akan kita dapatkannya di mana2..

27 Disember 2009

9:25 pagi
seperti yang diran
cangkan..masing2 berkumpul depan blok L12 pada jam yang ditetapkan...cume aku dan wanie kelewatan seketika kerana menyiapkan bekalan yang mahu dibawa bersama..setelah bersiap, aku keluar ke foyer..semua lelaki yang ikut sudah menunggu..cuma sang bunga yang masih belum datang..kecuali aku dan wanie..setelah semua berkumpul, doa dibaca agar perjalanan yg bkal ditempuhi akan dirahmati-Nya..Amin..dan..kami pun bertolak..

lalala...~~~
10:30 pagi
berhenti di R&R machap..di mana yang masih kelaparan..mahu diisi perutnya..tak terlepas abg zizul..sampai aje terus masuk ke medan selera yang disediakan..ishh3..kami yang malas nak makan..just rehat di luar kawasan medan selera tu...bukan xnk makan,tpi ntah..perut aku xley nk trime makanan berat pagi2 ni da sekarang nih..huhu...perjalanan diteruskan setelah setengah jam singgah di situ..(ayat skemanye)...

rehat sebentar..abg zizul ngan aksi romatiknye..huhuhu...

11:45 pagi
selamat sampai di hadapan kedai runcit bersebelahan dengan public bank dengan bantuan GPS abg zizul..huhu..farah ambik kitaorg di situ untuk iring kitaorg ke rumahnya..xjauh pun..xsampai 5 minit pun da sampai...setelah farah bersiap (hampir 15minit gak),kami bert
olak ke bekok..DESTINASI UTAMA kami...

hampir sampai ke destinasi...

12:45 tengahari

parking penuh..ambik mase jugak utk dapatkn parking untuk 3buah kereta yg terlibat..at last,parking di curam bukit..agak membahayakn curam tersebut...gerun aku..kot2 la krete2 yg terlibat ni menggelosor ke bawah sane..ye x?? ambik barang..then..bergerak mencari port yang besh2..mule2 nak cari tempat kat bahagian bawah je..tapi xley maa..penuh banget kawasan tu..xley nak sangkal lagi...memang ramai sangat orang di kawasan kejadian..huhu..mencari dan mencari...dari bahagian bawah ke atas (hampir setengah jam gak cari port)...akhirnye dapat la pondok usang utk kami diami sementara..(ayat xley blah tol)...bagi yang da menunggu saat meletakkan beg, terus menukar pakaian yg sepatotnye...termasuk aku...xsabar nak main air...heee...sronoknye xley nak dibayangkan..yang pasti..itu yang paling menyeronokkan..dapat main air yg mengalir..alahai..kadang2 tu kne simbah air oleh insan2 terpilih...huhu..sampai merah muke aku..lemas dorhh..naseb baik xpengsan je..huhu...then,makan2 sambil main air..bekalan yang dibawa xdilepaskan oleh sesiapa pn..main air mesti lapar kn2??..huhu...sronoknye..kenangan manis saat bersama mereka...namun terdapat salah seorang dari kawan shakira mengalami kecederaan di tangan apabila disengat oleh sejenis serangga yg xdapat dikenalpasti...keadaan terkawal lagi pada saat itu...

2:45 petang
alamak!! da lebey kol 2 da...camne nih..kenduri shakira xpergi lagi ni..ptotnye da mule bertolak pda waktu itu..kami kalah dengan masa kerana masalah yang xdapat dielakkan...sume sudah kepenatan bermain air terus naik untuk bilas badan dan menukar pakaian kering...setelah kemas ape yang patot..terus bertolak balik ke chaah merangkap rumah farah utk kaum perempuan menuka
r pakaian..(baju kurung utk kenduri)...jom!!! bergeraK!!!!!!

3:15 petang
sesuatu sudah berlaku..memang xdapat dijangka bile musibah mahu terjadi..saat faiz mahu beraksi seperti di litar Sepang..memotong kami (skuad perodua kancil) dan dua buah lagi kereta..kereta yang dipandu beliau telah melanggar satu lubang dan menyebabkan tayar be
lakang sebelah kiri meletop dan pecah..berhenti serta merta di bahu jalan..diikuti dengan perodua kancil yang dinaiki kami...proton savvy ilang jauh ke hadapan...aku dan isi kereta yang aku naiki terus keluar dari perut kereta kami..melihat kejadian yang baru sahaja menimpa...tayar yang mengalami kerosakan kelihatan begitu parah...ring krete sport..(krete sport ke??)...agak teruk..penangan berlumba ngan kami..sang kancil..huhu..masing2 mencari jalan penyelesaian memandangkan tayar yang dipakai krete yg terlibat menggunakan hellen key utk membukanye..(btol ka ejaannya mcm tu??)..farah meminta bantuan ayahnya mendapatkan hellen key tersebut..faiz pula masih mampu tersenyum wlopn hal yang sedemikian berlaku ke atasnya..tabik faiz!!..setelah hampir satu jam menghabiskan mase di tempat kejadian tersebut, kami terus pisahkan group lelaki ngan perempuan utk tujuan yang berlainan...yang lelaki kecuali abg zizul, terus mencari kedai tayar utk baiki ring tayar kereta yang da dikategorikn tenat...yang perempuan bergerak ke rumah farah utk menukar pakaian seperti dirancang sebelumnya...setelah bersiap, terus bergerak ke segamat..shakira da nak menangis tunggu kitaorg di sane..kcian dier...let's move on!!!

6:00 petang
kami berkumpul kembali di masjid jamek segamat...menunggu ketibaan
bkal ayah mertua bro keyo yang akan menjemput kami nanti..hee..tatkala shakira dan ayahnya sampai..adoooyaaii..bro keyo sudah xkeruan da..huhu...bergerak ke rumah yang di'target'...ketibaan kami disambut dengan gelak tawa saudara mara shakira...mane xnye..abg zizul yang disangka bakal menantu diaorg..ishh3..cian bro keyo..tu la..pemalu sgt...kan da salah target..huhuhu...sampai je terus makan..masing2 agak kelaparan..ape yang dihidangkan dijamah setiap ahli rombongan meminang..oppss..silap2..hehehe...bagi faiz lak,makan sebelum pukul 7 ptg mesti ditepati..pulun hbes lpas tu..huhu...lepaskn tensen selepas kejadian yang menimpa diri dan 'baby" kesayangannya..huhuhu...bro keyo lak menahan kesakitan gusi yang membengkak..cian sgt..xley nk makan makanan yang keras..ayam pn xley mkn...huhu...terpaksa berlapar..
sesi bergambar dengan pelamin yang tersegam indah..(wlopn pengantinnye da xbersanding da)..

blakang dri kiri>>odah,qila,fikah,azwa
depan dri kiri>> dayah,nabilah
wanie,farah,aku and shakirablkg dri kiri>>abg zizul,anuar,faiz,bro keyo
depan>>ziziadik beradik aku>> wanie,aku,bro keyo,farah dan abg zizul

7:30 malam
selesai sesi berkunjung, bertolak ke masjid jamek kembali utk solat...selesai solat, bertolak ke chaah..rumah farah utk berjumpa dengan pak cik farah merangkap doktor utk merawat kawan shakira yang mengalami kecederaan di bekok sebelom tu..

9:45 malam
kereta faiz mengalami kesulitan lagi apabila tayar yang baru ditukar mengalami kerosakan lagi...ring tayarnye belok teruk...terpaksa menggunakan tayar spare utk menunggu bantuan yang seterusnya...berkumpul di rumah farah...kawan shakira kembali stabil apabila disuntik oleh pak cik farah di kliniknya...makan2..minum2..

kne tukar tyar lgi...tyarr baru xefektif...ni la keadaannye..xley pkai tros..

10:55 malam
sedar xsedar mase berlalu begitu cepat...hampir jam 11 malam..bergerak dri rumah farah utk dapatkan bantuan di desa temu jodoh kelolaan zizi...tayar spare diganti dengan tayar kereta perdana..susah jugak utk pasangkn tayar lain dengan kereta faiz ni..lebih dari 5 biji tayar jugak d
i'try' pasang...ambik mase setengah jam di tempat tersebut..setelah selesai..kami bertolak pulang...berdoa agar selamat tiba di UTM terchenta...

1:15 pagi
selamat tiba di UTM...masing2 tkot jugak kot xlepas bile melalui pak guard di pintu utama tpi xpe..abg zizul ad dengan kami utk menjelaskan kejadian yang berlaku..abg zizul kn pemb
antu felo kamihehe
..Alhamdulillah...p
ak guard xtanye pape pn...just lepaskan kami...bukan sbb kami pujuk ato ape..sume orang yang masuk pada waktu tu dilepaskan..mungkin utk kemudahan bagi pihak yang pulang bercuti krismas..kn3.. ALHAMDULILLAH..kami selamat sampai...


catatan dan pesanan penaja:
setiap ape yang berlaku ada hikmahnya..bersyukur la kita selamat pergi dan kembali..dan dengan pengalaman baru yang diperoleh dapat mematangkan kita bersama..aku begitu kagum dengan kawan2 aku..sentiasa bersama walaupun lam susah..itulah sahabat sejati..yang xakan dapt diperoleh di mana2...aku sayang kamu semua...dan aku harap kita akan terus bersama terus ke akhirnya..amin..

SEKIAN...


MAJLIS AHLI JAWATANKUASA PROGRAM BEKOK SEGAMAT

PENGARAH PROGRAM
KEYO

TIMBALAN PENGARAH PROGRAM
SHAKIRA

SETIAUSAHA
FARAH

BENDAHARI
KEYO JUGAK

JAWATANKUASA PELAKSANA

UNIT PENGANGKUTAN
ABG ZIZUL
ZIZI
FAIZ

UNIT PERHUBUNGAN
WANIE
ABG ZIZUL

UNIT MAKANAN
WANIE
IZYAN
FARAH
SHAKIRA (KENDURI)

UNIT KESELAMATAN
ANUAR
ZIZI
ABG ZIZUL
FAIZ

UNIT TUGAS KHAS
ODAH
QILA
NAB
FIKAH
AZWA
DAYAH



p/s: terima kasih ats yang diberikn..huhuhu..
-ayat yang digunakn lam posting kli ni agak skema dripda bese..so..jgn hiraukn ek..just utk catatan terindah aje..heee..teriman kasih gak sbb bce posting aku kli ni..huhu

tata..





You Might Also Like

0 Orang Ada Pendapat Diaorang....Korang?

Komen Komen Sikit XD

n

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers